gdyti savo darbuotojus, skatinti jų iniciatyvą.
Tai - trečiasis iš vadinamųjų savarankiško mokymosi įrankių, kurį sukūrė ir su prekės ženklu "TMD Publishing" rinkai siūlo mokymų ir konsultacijų bendrovė. Kalbant konkrečiai, tai yra į dėžutę sudėti mokymosi priemonių rinkiniai, kuriuos gali sudaryti atmintinės, taisyklių sąrašai, užrašų bloknotai ir panašūs dalykai.
"Verslo žinios" primena, kad pirmasis vilniečių sugalvotas rinkinys pasirodė praėjusiais metais, jis buvo skirtas telerinkodaros, informacijos tarnybų ir panašių padalinių darbuotojams: mokė juos, kaip suvaldyti klientų nepasitenkinimą. Kitas įrankis, konkrečiai - kompaktinė plokštelė "Tavo sėkmės medžioklė", buvo skirtas platesnei auditorijai. Konsultantų įsivaizdavimu, ji turėtų būti naudinga tiems, kas ieško patarimų, kaip reikia siekti tikslų, imtis permainų, sulaukti sėkmės kasdieniame gyvenime. CD įrašyta teorinė paskaita, ji papildyta konkrečiais praktiniais pavyzdžiais.
Penki žingsniai
Naujausias savarankiško mokymosi priemonių rinkinys vadinasi "Lyderių praktika: darbuotojų ugdymo dialogai" ir yra skirtas vadovams.
Lina Stankevičienė, "TMD partners" konsultantė ir priemonės autorė, sako, kad apibendrino mokymuose bei konsultuojant įmones sukauptą įdirbį. Ji aiškina, kad tai nėra stebuklų lazdelė, prastus darbuotojus paverčianti gerais. Tačiau, anot konsultantės, rinkinys pravers vadovui, kurio pavaldiniai iš esmės susitvarko su darbu, bet juos reikia paskatinti būti kūrybiškesnius, savarankiškesnius, paakinti imtis daugiau iniciatyvos.
"Mes mokome vadovą užduoti "teisingus" klausimus, ne įduoti pavaldiniui atsakymą, o padėti pačiam jį rasti", - teigia p. Stankevičienė.
Savarankiško mokymosi priemonė "Lyderių praktika: darbuotojų ugdymo dialogai" pagrįsta penkių žingsnių modeliu, kurį galima pritaikyti įvairiose konkrečiose situacijoje. Kalbant supaprastintai, konsultantai siūlo, kokius klausimus kokia eilės tvarka turėtų savo pavaldiniui užduoti vadovas.
Savotišką suflerį, kurį vadovas gali laikyti ant darbo stalo, sudaro instrukcija, bloknotas, atmintinė bei rašymo priemonė. Susegamos knygos formato instrukcijoje pateikiami argumentai, kodėl svarbu ugdyti darbuotojus, kokia iš to nauda. Dar joje spausdinami patarimai, kaip derėtų ar priešingai - nederėtų elgtis tam tikru atveju, pateikiama praktinių pavyzdžių. Atmintinė, aiškina p. Stankevičienė, skirta tam, kad vadovas pasirengtų pokalbiui ar užmetęs akį jau per pokalbį prisimintų konkrečius žingsnius, dialogo "techniką". Bloknote su atitinkamomis grafomis vadovas galės užsirašyti savo sprendimus, susitarimus su darbuotojais.
"Vadovas bloknote ras jau parengtus ugdymo dialogo plano klausimus, todėl galės kaupti reikalingus įrašus vienoje vietoje", - papildo autorė.
Žaidimų sąvadas
Kita Vilniaus bendrovė "Mokesčių srautas", naudojanti prekės ženklą "Count Line", darbuotojams ugdyti ir panašiems tikslams pasiūlė savo įrankį. Ji išleido verslui skirtą Kompetencijas ugdančių žaidimų sąvadą. Leidinyje susisteminta ir aprašyta daugiau kaip pusantro šimto žaidimų, sudarytojų teigimu, padedančių stiprinti individualius darbuotojų ar visos komandos sugebėjimus.
"Ugdomieji žaidimai, kurių dalyviai drauge atlieka įvairias užduotis, yra ne tik smagus, bet ir efektyvus būdas mokytis, tobulinti darbuotojų įgūdžius", - teigia viena sąvado sudarytojų Rita Vasiliauskienė, psichologė ir personalo vadybos specialistė.
Pasak jos, iš sąvado pasisemti informacijos gali lektoriai, įmonių ar jų personalo padalinių vadovai, planuojantieji mokymus, komandos stiprinimo kursus ar tiesiog - kolektyvo vakarėlius.
"Daugiausia žaidimų yra iš vadybos ir psichologijos sričių, todėl jie tinka įvairias pareigas einantiems žaidėjams. Tokie žaidimai pagyvina mokymus, išjudina žmones", - papildo antrasis sąvado sudarytojas Valdas Underis, vadybos ir verslo konsultantas.
Leidėjai planuoja Kompetencijas ugdančių žaidimų sąvadą papildyti kas ketvirtį.